កញ្ចប់ទីផ្សារ MBA: ហេតុអ្វីត្រូវអានសៀវភៅបុរាណ?

by Lucy Blakemore  ប្រែសម្រួលដោយ៖ JOSHUA YANN

Photo of four old classic books

"សៀវភៅបុរាណ គឺជាសៀវភៅដែលយើងគិតថាយើងស្គាល់វាកាន់តែច្រើនតាមរយៈពាក្យសំដី កាន់តែមានភាពដើម មិននឹកស្មានដល់ និងមានភាពច្នៃប្រឌិត យើងរកឃើញវានៅពេលដែលយើងអានវា"។ (Italo Calvino, ហេតុអ្វីត្រូវអានសៀវភៅបុរាណ)

នេះជាប្រកាសបន្ទាប់ចំពោះ 'យុទ្ធសាស្រ្តទីផ្សារ MBA ក្នុងផែនទីគំនិតទាំង 6 ' ដោយចែករំលែកឡើងវិញនូវកំណត់ត្រាដែលខ្ញុំបានធ្វើក្នុងអំឡុង Marketing Week Mini MBA ជាមួយ Mark Ritson កាលពីចុងឆ្នាំមុន។ ចាប់តាំងពីខ្ញុំបានសរសេរអត្ថបទដំបូងនោះ Mark បានជួយបោះពុម្ពអត្ថបទមួយយ៉ាងត្រឹមត្រូវក្នុងពាក់កណ្តាលនៃវគ្គសិក្សាទីពីរ ដែលផ្លាស់ប្តូរពីយុទ្ធសាស្ត្រទៅជាយុទ្ធវិធី (tactics)។ នៅក្នុងអត្ថបទរបស់គាត់ គាត់ពិពណ៌នាអំពីទីផ្សារចម្រុះ (marketing mix) ជាបញ្ជីជ្រើសរើស (checklist)។ "វិធីនៃការគិតអំពីការអនុវត្តបែបយុទ្ធវិធីដែលជួយដល់ទីបញ្ចប់នៃដំណើរការទីផ្សារតុងទីបី។ វាបញ្ឆោតដ៏សាមញ្ញណាស់ ប៉ុន្តែអាចអនុវត្តបានយ៉ាងអស្ចារ្យ។"

Mark ក៏រំលេចការប៉ុនប៉ងជាច្រើនក្នុងការធ្វើម៉ូដឡើងវិញ សរសេរឡើងវិញ ឬ ពង្រីកទីផ្សារ 4 P បែបបុរាណ និងបង្កើតអំណះអំណាងដ៏រឹងមាំធម្មតារបស់គាត់ ចំពោះមូលហេតុដែលរឿងនេះ ជាធម្មតាមិនបាននាំយើងទៅណាក៏បានឡើយ។ អ្នកអាចអានអត្ថបទរបស់ Mark ទាំងស្រុងនៅក្នុង Marketing Week។

ដូចគ្នានឹងស្នាដៃប្រឌិតបែបបុរាណដែរ ទីផ្សារនៃ P ទាំងបួនមានដូចជា ផលិតផល ទីកន្លែង តម្លៃ និងការផ្សព្វផ្សាយ ហាក់ដូចជាមិនចេះចប់ទេ ប៉ុន្តែយើងនៅតែនិយាយ ជជែកវែកញែក និងប្រើប្រាស់វាឲ្យបានល្អ។ ឬក៏ដូចដែល Calvino បានមានប្រសាសន៍ថា:

"បុរាណគឺជាការងារដែលតែងតែបង្កើត ធូលី [ការមើលឃើញល្អិតផង់] (pulviscular*) ពពក [ភាពសោកសៅ] នៃសុន្ទរកថារិះគន់ជុំវិញវា ប៉ុន្តែវាតែងតែអង្រួនភាគល្អិតចេញ"

* ធូលី ស្រដៀងនឹងម្សៅម៉ដ្ឋ។ ប្រហែលជាពាក្យដែលបង្កើតឡើងដោយអ្នកនិពន្ធ។

ដូច្នេះនៅទីនេះ ពួកគេគឺជា P ទីផ្សារដែលពោរពេញដោយធូលី ដែលមិនធ្លាប់មាន ដែលគ្រាន់តែបន្តផ្តល់។ ដូចទៅនឹង 6 ម៉ូឌុលដំបូង ខ្ញុំនឹងអនុញ្ញាតឲ្យផែនទីនិយាយដោយខ្លួនឯង រួមជាមួយនឹងសម្រង់ដែលចូលចិត្តមួយចំនួនពីវគ្គសិក្សា និងបទភ្លេងដែលបញ្ចូលទៅក្នុងគោលគំនិតសំខាន់ៗមួយចំនួនសម្រាប់ម៉ូឌុលនីមួយៗ។

ម៉ូឌុលទី 7៖ ការអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល (ផលិតផល)

🎧 Soundtrack: ‘What’s Your Flava?’, by Craig David

"អតិថិជនកម្រទិញអ្វីដែលអាជីវកម្មគិតថាលក់គាត់" ។

Peter Drucker

http://lucyblakemore.com/wp-content/uploads/2021/02/7.-Product-Development-1-1024x766.png

ម៉ូឌុលទី ៨៖ ការចែកចាយ (កន្លែង)

🎧 Soundtrack: ‘All Roads Lead Home’, by Golden State

"នៅពេលជ្រើសរើសបណ្តាញចែកចាយ ក្រុមហ៊ុនត្រូវពឹងផ្អែកលើគោលការណ៍នៃការរចនាដែលស្របតាមយុទ្ធសាស្ត្រប្រកួតប្រជែង និងគោលបំណងនៃការអនុវត្តរួមរបស់ពួកគេ។"

Erin Anderson

http://lucyblakemore.com/wp-content/uploads/2021/02/8.-Distribution-1024x766.png

ម៉ូឌុលទី ៩៖ តម្លៃ (តម្លៃ)

🎧 Soundtrack: ‘Hold The Line’, by TOTO

"ទីផ្សារគឺជាសកម្មភាព ចង្កោមនៃស្ថាប័ន និងដំណើរការសម្រាប់បង្កើត ទំនាក់ទំនង ការប្រគល់ និងការដោះដូរការផ្តល់ជូនដែលមានតម្លៃសម្រាប់អតិថិជន ភ្ញៀវ ដៃគូ និងសង្គមទាំងមូល។"

American Marketing Association

http://lucyblakemore.com/wp-content/uploads/2021/02/9.-Pricing-1024x766.png

ម៉ូឌុលទី 10៖ ទំនាក់ទំនងទីផ្សាររួមបញ្ចូលគ្នា (ការផ្សព្វផ្សាយ)

🎧 Soundtrack: ‘Synergy’, by Tash Sultana

"អ្វីគ្រប់យ៉ាងគឺឌីជីថល។ យើង​មិន​គួរ​នៅបែក​គ្នា​ទេ យើង​គួរ​រួម​បញ្ចូលគ្នា។ យើងចង់ផ្លាស់ប្តូរការយល់ឃើញអំពីម៉ាកយីហោរបស់យើង ប៉ុន្តែដើម្បីធ្វើដូច្នេះ យើងត្រូវចូលរួម ជាផ្នែកមួយនៃការពិភាក្សា។”

Roel De Vries

http://lucyblakemore.com/wp-content/uploads/2021/02/10.-Integrated-Marketing-Communications-1024x766.png

ម៉ូឌុល ១១៖ ម៉ាកយីហោ

🎧 Soundtrack: ‘What You Think of Me’, by Mabel Ye

“ប្រហែលមួយភាគបីនៃតម្លៃហិរញ្ញវត្ថុសរុបនៃទីផ្សារភាគហ៊ុននាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ អាចត្រូវបានគណនាដោយម៉ាកយីហោ ដែលធ្វើឲ្យពួកគេក្លាយជាទ្រព្យសកម្មតែមួយគត់ដ៏សំខាន់បំផុតរបស់ក្រុមហ៊ុន។ វាសមហេតុផលដែលម៉ាកយីហោគួរតែជាគោលការណ៍រៀបចំដែលអត្ថប្រយោជន៍ប្រកួតប្រជែងត្រូវបានភ្ជាប់ទៅក្នុងអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលស្ថាប័នធ្វើ - នៅក្នុងផលិតផល និងសេវាកម្ម ក្នុងមនុស្ស និងអាកប្បកិរិយា នៅក្នុងបរិស្ថាន និងបណ្តាញ និងជាការពិតណាស់នៅក្នុងទំនាក់ទំនង។”

Rita Clifton

http://lucyblakemore.com/wp-content/uploads/2021/02/11.-Brand-1024x766.png

ចំណារបន្ថែម: ការប្រឡងចុងក្រោយ

ខ្ញុំមិនបានបញ្ចូលកំណត់ត្រាប្រឡងរបស់ខ្ញុំនៅទីនេះទេ ទាំងនេះនៅតែធ្វើឲ្យមានរបួសស្រាលពីការងារបែងចែក និងកំណត់ទីតាំង ដែលយើងមិនត្រឹមតែកំណត់ទំហំ និងឲ្យតម្លៃទីផ្សារម៉ាស៊ីនថតចម្លងបែបប្រឌិតប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែបន្ទាប់មកត្រូវបណ្តេញចេញពីក្រុមលក់របស់យើងពីរនាក់ដោយផ្អែកលើជម្រើសជាយុទ្ធសាស្រ្តរបស់យើង។

នៅពេលដែលការប្រឡងប្រព្រឹត្តទៅ ខ្ញុំនឹងនិយាយដូចនេះ៖ ការត្រូវបានផ្តល់ពេលបីសប្តាហ៍ និងបើកការអនុញ្ញាតឲ្យ 'បន្លំ' នៅក្នុងក្រុម LinkedIn ជាមួយអ្នកផ្សេងទៀតពីវគ្គសិក្សានេះ បានធ្វើឲ្យខ្ញុំចូលរួម និងចោទបញ្ហាអំពីមធ្យោបាយសម្ភារៈច្រើនជាងអ្វីដែលខ្ញុំធ្លាប់មាននៅក្នុងប្រពៃណីការប្រឡងសៀវភៅបិទ។ ប្រហែលជា 'បុរាណ' ខ្លះមានន័យថាត្រូវបានជំទាស់។

ដូច្នេះ សូមអរគុណលោក Mark ហើយសូមអរគុណ 'Jim' សម្រាប់ការទទួលយកគំនិតនៃភាពប្រសើរបំផុតក្នុងករណីការសិក្សាលើ "ជីវិតពិត" ទៅកាន់កម្រិតបន្ទាប់នៅលើ LinkedIn (ក៏ដូចជាការបំភ័យយ៉ាងខ្លាំងដល់មនុស្សពេញវ័យពេញលេញមួយចំនួន) ។ អ្នកប្រាកដជាមិនរញ៉េរញ៉ៃជាមួយ Jim ទេ។

Photo by Annie Spratt on Unsplash


Post a Comment

Previous Post Next Post

Contact Form